על האיזור

Caprese Michelangelo
לבאים מכיוון ארצו - נוסעים צפונה בכביש מס' 71 (כוון Bibbiena ) וכ-7 ק"מ מ- Arezzo פונים ימינה (מזרחה) לכוון Anghiari . הדרך יפהפייה ועוברת בחורש טבעי ירוק. באמצע הדרך, בנקודה הגבוהה ביותר (Valico di Scheggia) יש בר/מסעדה עם מרפסת לנוף. העיירה Anghiari עתיקה, ציורית ובהחלט שווה ביקור. מכאן פונים צפונה ל- Caprese Michelangelo, כפר הולדתו של מיכאלאנג'לו. בכפר יש מוזיאון קטן  צמוד לבית בו נולד וגדל האמן הידוע. הדרך לכפר, הכפר עצמו והאתר של הבית יפים ומעניינים במיוחד. ממש בכניסה ל-Caprese Michelangelo יש פניה שמאלה למרומי ההר לגובה 1200 מ'. פניה זו מומלצת למעוניינים לשוטט ברגל ביער קסום עם עצי ערמונים לרוב, בייחוד באוקטובר, כי אז מבשילים הערמונים והמקומיים פושטים על היער לאיסופם.
מ- Caprese Michelangelo ממשיכים צפונה ל- Chiusi d. Verna, חוצים נופים הרריים משגעים ומגיעים לעיירה המטופחת בגובה 1000 מ'. לא לשכוח לבקר במנזר שמעליה, הקרוי באותו השם, המהווה את הנקודה הגבוהה ביותר באזור. מכאן פונים מערבה, בכביש 208, לכוון Bibbiena  כדי להגיע לכביש 71. כביש 71 עובר בעמק ה-Arno לאורך הנהר ובין מדרונות ירוקים. כ-12 ק"מ דרומה מ- Bibbiena יש פניה שמאלה (מזרחה) ל-Valenzano, המובילה לארמון גדול ומפואר מאד בשם Castello Valenzano הארמון ממוקם על צלע גבעה המשקיפה על הנוף הנהדר של עמק ה- Arno. בקומת הקרקע של הארמון יש מסעדה מעניינת (טל 0575487294) והפארק המרשים הצמוד לארמון פתוח למבקרים אך לא הארמון עצמו.

• 20130414_150325
  • IMG_0386
  • IMG_4597

ארצו (Arezzo)
היא אחת הערים העתיקות, ראשיתה ביישוב אטרוסקי ובתקופת שלטונם של הרומים הלך המקום והתפתח. מוצרי הקרמיקה האיכותיים בעלי עיטור אדום מקורל נודעו ברחבי האימפריה הרומית, ושמה של ארצו יצא למרחוק גם בדורות שלאחר מכן. ארצו ממוקמת בדרום-מזרח טוסקנה, בנקודת החיבור של ארבעה עמקים -Val Tiberina, Casentino, Valdarno ו-Valdichiana. הגבעה שעליה היא בנויה היא למעשה אדמה שנפלטה מנהר הארנו. עושרה ומיקומה הנוח גרמו לרבים לחמוד אותה וארצו נלחמה בעוז בנגד בני פירנצה וסיינה לאורך ימי הביניים. הקרבות הגדולים עדיין מתועדים בכתביו של דנטה, איש המאה הארבע עשרה, ומתארים את עוצמת המלחמות הללו. מאוחר יותר, זכתה ארצו לאוטונומיה, וגם חסתה בצילה של פרובינצית פירנצה.

• IMG_3149
  • IMG_3163
  • arezzo2
  • arezzo3

ANGHIARI

עיירה ציורית ומוקפת חומה. מקסים לחוות אותה בשעות הדמדומים ומוארת בלילה. יש בה מסעדות מצוינות, שוק מקומי בימי רביעי, וכן ניתן לעקוב אחר מסלול קרב אנגיארי.
בנוסף, כל יום ראשון, שני בכל חודש, מתקיים בעיירה שוק פשפשים משעות הבוקר ועד אחר-הצהריים.
העיר מפורסמת בעקבות הקרב שאירע בה בין פירנצה למילאנו ב-29 ביוני 1440. הקרב היה השראה לציור מאת הצייר המפורסם לאונרדו דה וינצ'י. ציורו אבד, אך בעזרת סקיצה של הציור, צייר אותו שוב הצייר פטר פאול רובנס.
בכל שנה בחודש יולי מתקיים בעיר פסטיבל אנגיארי שמציג מוזיקה קלאסית, מוזיקה קאמרית, יצירות למקהלה ואופרה. בפסטיבל מופיעה התזמורת הלונדונית Southbank Sinfonia בניצוחו של סיימון אובר (Simon Over).
מפה מפורטת לסיור רגלי בעיירה, ותמתין לכם בקלסר המסלולים בוילה.